11 жовтня 2019 року на офіційному веб-порталі АТ «Укрзалізниця» за посиланням https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/page-2/503522/ прес-службою опубліковано матеріал під назвою: «Укрзалізниця активно відходить від впливу братів Дубневичів» з посиланням на інтерв’ю з Євгеном Кравцовим, яке насправді не містить тих фактів, які викладені в публікації прес-служби.

Згідно з оприлюдненою на офіційному веб-порталі АТ «Укрзалізниця» інформацією, Кравцов Є.П. стверджує:

  1. «…продукція цієї компанії була неякісною»

Тобто голова Укрзалізниці стверджує, що має беззаперечну інформацію щодо постачання неякісних скріплень.

Однак, НЕ ІСНУЄ ЖОДНОГО ДОКАЗУ ЦЬОМУ ТВЕРДЖЕННЮ.

  • з 2004 року Укрзалізниця використовує рейкові скріплення КПП-5, якість, надійність та ефективність яких підтверджена роками їх експлуатації, численними випробуваннями, що задокументовано, і відповідні документи є в АТ «Укрзалізниця»;
  • протягом 2004-2018 років скріплення модернізувалось, що підтверджено погодженими Укрзалізницею технічними умовами, рішеннями Наукової Ради АТ «Укрзалізниця», висновками декількох компетентних наукових установ в сфері залізничного транспорту, складеними на основі випробувань, які тривали кожного разу більше року і були об’єктом спостереження відповідних Комісій;
  • в 2017 році наказом ПАТ «Укрзалізниця» № 616 від 02.10.2017р. на виконання рішення Наукової Ради АТ «Укрзалізниця»  розпочато  експлуатаційні випробування проміжних скріплень типу КПП-5 виробництва Корпорації КРТ та призначено відповідальних за проведення експлуатаційних випробувань у зв’язку із постановкою питання щодо підвищення сфери їх застосування. Експлуатаційні випробування тривають і по сьогодні. За результатами чергового комісійного обстеження, яке було проведено 27.06.2019 комісією АТ «Укрзалізниця» за участі причетних наукових організацій, після пропущеного тоннажу 72,3 млн-т км брутто, скріплення проміжне пружне типу КПП-5 продовжує працювати в стабільному режимі, без відмови його елементів, безпечно для руху поїздів, а також для здоров’я і життя пасажирів. Остаточні висновки про працездатність скріплення типу КПП-5 на ділянці з підвищеною вантажонапруженістю будуть висвітлені у акті, який буде складено комісією після пропуску по дослідній ділянці 100 млн. т. вантажу.
  1. «…продукція цієї компанії постачалася за завищеними цінами.»

Тобто голова Укрзалізниці має беззаперечну інформацію щодо постачання скріплень за завищеними цінами.

 Однак, НЕ ІСНУЄ ЖОДНОГО ДОКАЗУ ЦЬОМУ ТВЕРДЖЕННЮ.

Навпаки, дані електронної системи публічних закупівель Prozorro свідчать про відсутність виробників та постачальників скріплень за нижчою ціною.

За жодним із договорів поставки не отримано жодної претензії від АТ «Укрзалізниця».

  1. «Оцінку іншим речам, які ми виявили, і які раніше виявляло Антикорупційне бюро»

Тобто голова Укрзалізниці має якусь іншу інформацію щодо постачання неякісних скріплень або діяльності Корпорації КРТ, яку УЗ самостійно “виявила” і передала в НАБУ.

Однак, НЕ ІСНУЄ ЖОДНОГО ДОКАЗУ ЦЬОМУ ТВЕРДЖЕННЮ:

Корпорація КРТ НЕ отримувала жодної претензії/позову від АТ «Укрзалізниця»;

  1. «Скріплення мають низку недоліків в частині пружних клем та прокладок, через які фактичний ресурс їхньої працездатності становить 50% від задекларованого виробником. Таким чином, Укрзалізниця протягом тривалого часу витрачає величезні кошти на заміну непридатних елементів скріплень та реконструкцію колій у зв’язку з деформацією рейок.»

НЕ ІСНУЄ ЖОДНОГО ДОКАЗУ ЦЬОМУ ТВЕРДЖЕННЮ.

НЕ ІСНУЄ жодного документа, який би містив висновок про наявність причинно-наслідкового зв’язку і можливість впливу скріплення на деформацію рейок.

Корпорація КРТ НЕ отримувала жодної претензії/позову від АТ «Укрзалізниця» щодо неякісності скріплення.

 

Також привертає увагу безсоромний плагіат із висловлювань одного із журналістів Телеканалу ZIK, до якого вдається очільник державної монополії Євген Кравцов, та відповідь на які Корпорація КРТ надала ще в далекому 2017 року за посиланням  //www.depo.ua/ukr/politics/zvernennya-korporaciyi-krt-do-nacionalnih-zmi-20170919642539

Так, в липні 2017 року з ефірів 24-го каналу звучала така риторика:

  • Про начебто зменшення якості клеми в 2017 році (прим. для різноманітності Кравцов в 2019 році розповідає теж про скріплення)
  • Про якісь міфічні матеріали експертиз, виготовлені в межах розслідування НАБУ, які, звичайно, є таємницею слідства, а тому взагалі неможливо перевірити їх існування, але в існування та достовірність яких ми чомусь повинні вірити.

При цьому залишається відкритим питання, що це за матеріали? Хто і як робив цю експертизу, з огляду на те, що свого часу при розгляді судової справи № 910/21657/15 наприкінці 2015 року інститут судових експертиз в м. Києві відмовив суду у проведенні такої експертизи, бо в інституті не знайшлося фахівців відповідної кваліфікації, чому матеріали цих експертиз не оприлюднюються Кравцовим? Чому до «Корпорації КРТ» не пред’являються претензії та позови  в установленому законодавством порядку?

Як і тоді, так і зараз «Корпорація КРТ» доказово заперечувала проти вказаних припущень щодо існування міфічного конкурента, який нібито пропонує і готовий постачати за істотно нижчими цінами продукцію, аналогічну скріпленням КПП-5 виробництва «Корпорації КРТ», а також щодо міфічної експертизи, якою нібито встановлено неналежну якість нашої продукції, та щодо іншого негативу, який огульно, але системно та за великі гроші публікується в ЗМІ.

Тепер про нормативні документи і ДСТУ щодо залізничних скріплень, які колись «були прописані під одного виробника» і, які Кравцов Є.П. планує змінити упродовж наступних півтора місяці. Такі ж нормативні документи, а саме стандарти підприємства (СТП), були розроблені фахівцями АТ «Укрзалізниця», але вже близько 2-х років не отримують затвердження. Водночас із цим  Кравцов планує  за півтори місяці змінити нормативні документи і ДСТУ, підґрунтям для зміни яких, відповідно до законодавчих та нормативних документів самої ж «Укрзалізниці», є науково-технічні дослідження, експлуатаційні та лабораторні випробування, поетапне обговорення відповідних результатів на засіданнях Наукової ради Укрзалізниці, затвердження результатів досліджень та внесення змін до нормативної документації. Для нашого підприємства такий процес тривав роками, але, як з’ясувалося, пан Кравцов може провести всі ці заходи за півтори місяці. То що ж це за відкритість та прозорість процесу і рівні умови для всіх виробників?!

Також хочемо нагадати, для прикладу, ситуацію, яка відбулася із технічними умовами ТУ У 30.2-40075815-026:2016 «Прокладки гумові для залізничної колії». Коли АТ «Укрзалізниця» розробила технічні умови, продала їх враховані копії виробникам, а закупівля прокладок гумових за цими технічними так і не відбулася.

Цікаво було би почути від пана Кравцова відповіді на запитання:

  • Які саме державні стандарти (ДСТУ, ГОСТ), які нібито прописані під одного виробника, він планує змінити? Зважаючи, що скріплення типу КПП-5 виготовляється за технічними умовами з 2004 року, власником яких не є Укрзалізниця, але які були нею погоджені та узгоджені із внутрішніми інструкціями щодо правил та порядку експлуатації колій.
  • Щодо можливості альтернативної закупівлі рейкових скріплень виробництва німецької компанії Vossloh, одного із світових лідерів з виробництва скріплень, яка згадується в інтерв’ю, оскільки відсутні та не затверджені у встановленому порядку умови їх застосування, не внесені відповідні зміни в нормативні документи (інструкції) УЗ, в тому числі пов’язані із необхідністю виробництва зовсім іншого, особливого виду рейок під скріплення Vossloh, а найголовніше замовчується інформація щодо ціни скріплень Vossloh та розмір додаткових (прихованих) витрат, які мають бути здійснені АТ «Укрзалізниця» для їх застосування.

Чи не свідчить ця ситуація, яка створюється Кравцовим навколо скріплення КПП-5, приводом для знищення вітчизняного виробника та введення на ринок залізничних скріплень – європейського монополіста Vossloh із значно вищими цінами на продукцію?

Або ж це можна розцінювати як маніпулятивне вкидання фейкової інформації заради приховування власних зловживань та необґрунтованих перевитрат АТ «Укрзалізниця» у зв’язку із застосуванням скріплень типу КБ вітчизняного монополіста, для яких скріплення КПП-5 є найдешевшою альтернативою, знову ж таки, аби догодити конкретному виробнику під виглядом запровадження “конкурсних” умов для європейських виробників.

На останок повідомляємо про наміри «Корпорації КРТ» відстоювати свої інтереси, заперечувати негативну та недостовірну інформацію, яка розповсюджується Головою правління Укрзалізниці, використовуючи законні методи для цього.

А для тих, хто через відсутність відповідної професійної кваліфікації не розуміє прихованого змісту того, що відбувається, та схильний повірити всій цій маячні, запевняємо та гарантуємо, що продукція виробництва «Корпорації КРТ» є якісною, безпечною, економічно вигідною для АТ «Укрзалізниця», що підтверджено роками її застосування та численними сертифікатами якості, в тому числі виданими в Європейському Союзі.

Тепер – по суті:

  1. «Корпорація КРТ»– загальновідомий (як на вітчизняному, так і на міжнародному рівні) виробник рейкових пружних скріплень типу КПП-5 та їх елементів, які більше 15 років постачає на «Укрзалізницю».
  2. «Корпорація КРТ» ніколи не постачала на «Укрзалізницю» неякісні скріплення.
  3. Показники надійності та технічні характеристики вказані в нормативних документах виробника та зазначені в договорах, укладених з УЗ – є у відкритому доступі, так як ці документи вимагаються під час проведення процедури закупівлі згідно із Законом “Про публічні закупівлі” і розміщуються на ресурсі ProZorroТа жодного разу не були предметом претензій від АТ «Укрзалізниця»;
  4. Незалежні експериментальні та лабораторні дослідження скріплень КПП-5 виробництва «Корпорації КРТ»проводились в 2016 та в 2017 роках та довели не тільки 100% відповідність їх технічним умовам та документації, але і показали покращені результати якості, що стало підставою для нормативного збільшення ресурсу їх експлуатації та розширенню сфери застосування. Про що свідчить наказ «Укрзалізниці» (Державна адміністрація залізничного транспорту України) №520-Ц/од від 30.11.2015 р
  5. У межах розслідування кримінального провадження№ 52016000000000089 НАБУ доручало експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз провести якусь товарознавчу експертизу, але про її результати нам невідомо.

 

Підсумовуючи звернення, не можемо не поставити декілька, хай і риторичних, запитань до головного менеджера АТ «Укрзалізниця» (призначення та контроль за діяльністю якого здійснюється Кабінетом Міністрів України і посада якого прирівняна до державного службовця):

  • Невже ви маєте всіх українців за дурнів, які повинні повірити в те, що в «Укрзалізниці» зовсім відсутні фахівці та просто адекватні люди? Що на стратегічному підприємстві працюють ті, хто масово ігнорує вимоги безпеки та якості (а цими питаннями, крім залізничників, до речі, опікується ще і такий центральний орган виконавчої влади як “Укртрансбезпека”)?! Що якість продукції не перевіряється?
  • Що одне з найбільших та найпотужніших державних підприємств країни йде на поступки «Корпорації КРТ» й закуповує її продукцію протягом 15 років, аби догодити певним впливовим особам?

Відповіді зрозумілі всім. Тим не менш, нездорова “активність” Голови правління Кравцова Є.П., спрямована на дискредитацію продукції «Корпорації КРТ», приниження ділової репутації нашого підприємства, на наш погляд, є проявом лобізму, порушенням норм ділової етики та є несумісною та  недозволеною поведінкою для менеджера такого рівня. 

Навіть, якщо повірити тому, що Кравцов у такий спосіб “створює умови для конкуренції” – навіщо бездоказово та огульно звинувачувати контрагента, достатньо дійсно створити умови для конкуренції, забезпечивши при цьому її рівність та прозорість,  запросити і допустити до ринку альтернативних постачальників, які би у відкритій конкурентній боротьбі боролись за право бути кращим постачальником для АТ «Укрзалізниця»…

На жаль, тотальна безвідповідальність та впевненість в особистій елітарності пана Кравцова негативно відбивається не лише на нашому підприємстві, але й на роботі УЗ. Та належну оцінку цьому, впевнені, скоро нададуть не лише Кабмін, як орган управління, але і правоохоронні органи. 

 

Вимагаємо від Євгена Кравцова спростування неправдивих тверджень та заяв щодо неякісної продукції виробництва Корпорації КРТ, інакше ми будемо змушені звертатися до суду з метою захисту нашої ділової репутації.